maandag 22 juni 2009

Xaviera Hollander en haar roomwitte borsten

Tja. Als je het zo opschrijft klinkt het bijna smakelijk, maar dat was het zeker niet. Donderdag stond ik kaartjes te kopen voor een voorstelling in de Stadsschouwburg, het Antiononi Project. Nu heb ik er een gruwelijke hekel aan wanneer mensen te dicht achter je gaan staan in de rij. Deze persoon had bedacht dat ze gewoon maar helemaal tegen mijn rug aan ging hangen. Ik had al een paar keer met m'n ellebogen naar achteren gepord, maar de persoon achter me weigerde een stap terug te zetten. Ik keek om en zag dat het Xaviera Hollander was. Of eigenlijk gewoon Vera de Vries, zoals de zelfbenoemde Happy Hooker is geboren. Blij was de hoer echter al lang niet meer, eerder ongeduldig en irritant.

Om er achter te komen wat Xaviera tegenwoordig uitvoert, ben ik gauw naar haar website gegaan. Ze is geen hoerenmadam meer, maar schrijft nog wel boeken over haar leven. Ook heeft ze een vakantievilla in Marbella, waar ik meteen een zomer wil doorbrengen. Lees maar: 'In 2007 Xaviera has totally renovated her magnificent villa in sunny Marbella, so that she can offer no less than 6 bedrooms to friends and interested people who want some fun and sun. Her house is in the Costa del Sol of Southern Spain and is located in a secluded area where guests can even frolic around in the nude if they wish.'

Over naakt gesproken (en daarmee komen we weer uit bij de kop van dit stukje). Op haar website een overzicht met foto's van Xaviera door de eeuwen heen. Vooral haar verjaardagsfoto's geven een onthullend kijkje in het leven van de 66-jarige Xaviera. Zo legt ze samen met een andere, vreemd gekapte vrouw (haar zus?) haar borsten op het hoofd van een man (háár man?). En precies dát voelde ik donderdag dus tegen mijn rug aanduwen...

1 opmerking: