dinsdag 16 juni 2009

Mediacolumn: de verziekte graaicultuur van de NPO

Dat de publieke omroep een achterhaald systeem is dat aan overbodige zuilen is opgehangen, wisten we al. Dat er bij de omroepen een verziekte graaicultuur heerst, wisten we ook. Maar hoe erg het precies is gesteld met de ongebreidelde zelfverrijking bracht NRC Handelsblad zaterdag aan het licht. Wat blijkt: bij de NPO heerst een verziekte cultuur waarin alles kan en mag.

Enkele voorbeelden uit het NRC-artikel. BNN-voorzitter en programmamaker Patrick Lodiers blijkt zijn toch al riante salaris via een bv te spekken met inkomsten uit de dvd-verkoop van het tv-programma De Lama's - overigens met goedkeuring van het Commissariaat voor de Media. Het Tros-programma Bibaboerderij blijkt een regelrecht marketingconcept van supermarktketen C1000.

Lees verder op MarketingTribune.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten