maandag 15 juni 2009

Dick & Beaver-spotter


'Bijna zomer! De tijd om lekker te gaan spotten! Check nu wat er in iemands broekje zit met de Dick and Beaver spotter!' Gezien in een reclameblok op TMF. Zojuist geïnstalleerd op mijn telefoon en uitgeprobeerd op mijn collega's. Wat blijkt: collega J. zit niet voor niets altijd wijdbeens, collega P. heeft helemaal geen beaver en collega C. rende uit pure schaamte heel hard weg toen ik mijn telefoon voor z'n kruis hield.

Het bovenstaande is allemaal niet waar. Wie verzint zoiets als een Dick and Beaver spotter? En probeert mensen hier in te laten trappen? Net even gecheckt en het blijkt te gaan om ringtoneboer Celldorado. Die ook love tests aanbiedt voor 4,50 euro per sms, plus ook nog eens downloadkosten. En dat in een vaste abonnementsvorm van drie berichten per week. Ik was ringtonegewijs blijven haken bij die vreselijke crazy frog en Silence I kill you, maar dit slaat alles. Een ander voorbeeld: jongeren kunnen via sms uitvogelen wanneer ze doodgaan. Of hoe hun baby gaat heten als je twee namen sms't, voor het luttele bedrag van 3 euro per bericht.

Ben benieuwd hoeveel jongeren hier dagelijks instinken en hoeveel Celldorado verdient met deze onzin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten