donderdag 18 juni 2009

Augmented reality en het zelfregulerend authenticiteitsmodel

Het leuke van werken bij een marketingblad is dat er allerlei (soms bizar) jargon voorbijkomt. Zo volgden mijn collega en ik laatst via internet een sessie op Marcom, waarbij een aantal koppels op zoek ging naar crisisbestendige verdienmodellen. Ze waren druk in de weer met flip-overs waarop ze in elkaar grijpende cirkels tekenden. Hierin zetten ze buzz words als 'social media' en 'web 3.0'.

We bedachten dat we zoiets ook heel goed zelf kunnen. Binnenkort verhuren we ons voor 200 euro per uur voor het geven van een powerpoint-presentatie over ons eigenbedachte 'zelfregulerend authenticiteitsmodel'. Wat in ieder geval niet ontbreekt in onze presentatie is het Apple-logo, want geen voordracht is compleet zonder dit baken van moderniteit. Als er iets wordt misbruikt in marketingland is het wel de voorbeeldfunctie van deze computerboer.

Goed. Het laatst buzzwoord is Augmented Reality. SPRXmobile presenteerde dinsdag een hele coole applicatie voor de nieuwe generatie iPhone en Google's Android-apparaat, Layar geheten. 'Met de browser wordt een digitale laag gelegd over het camerabeeld in een mobiele telefoon. Een gebruiker die rondkijkt door de lens, ziet real time welke huizen te koop en te huur zijn, welke bars en winkels populair zijn, en waar in de straat zich vacatures, zorgverleners en geldautomaten bevinden.' Bekijk een leuke video hierover op MarketingTribune.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten