dinsdag 16 juni 2009

Hanneke Groenteman: 'Froukje herkende me niet eens, dat wicht'


Tring, tring!
HG: Omroep MAX, met Hanneke Groenteman?
MvN: Dag Hanneke, met Matthijs spreek je. Wat leuk dat ik je meteen aan de lijn krijg.
HG: Ik doe hier ook de receptie. Met welke Matthijs heb ik het genoegen?
MvN: Van Nieuwkerk, van de VARA.
HG: Het heeft niet veel geholpen hè, die presentatiesessie van zaterdag...
MvN: Nee, niet bepaald Hanneke, en daarvoor bel ik ook. Wat heb je precies met ze gedaan?
HG: Nou, we hebben toch heel aardig geoefend hoor. Art en Waldemar deden erg hun best. Maar die Froukje hè?
MvN: Vertel.
HG: Ze herkende me niet eens, dat wicht, maar ze wilde wél meteen weten of ik lesbisch was. Toen vroeg ze of ik die mevrouw van Nova was met dat radiohoofd en daarna verwarde ze me met Rita Verdonk. De rest van de dag heeft ze me Anneke genoemd. Er was wérkelijk geen doorkomen aan.
MvN: Vertel!
HG: Het enige wat ze vroeg was: 'Hoe zie ik eruit?', 'vind je mij knap?' en 'Moet ik m'n kipfiletjes even uit de kleedkamer halen?'.
MvN: Vertel!!!
HG: Nee, dat lijkt me verder niet boeiend. Wat me vooral erg stoorde dat ze ging zitten ginnegappen met de jongens toen ik een oude aflevering van De Plantage had opgezet.
MvN: O jee...
HG: Zeg dat wel. Plotseling riep ze: 'Die dikke man in die schipperstrui, is dat Maarten van Rossum?'
MvN: Da's dan wel weer knap, dat ze die naam kent.
HG: Matthijs, wat vind je ervan: zal ik er morgen anders gewoon zelf gaan zitten, bij De Zomer Draait Door?
MvN: Dat lijkt me geen goed idee, Hanneke. Dan haken de resterende kijkers ook af. Jij bent toch meer iemand voor oude vrouwen die met hun poes op schoot naar kunst of naar andere oude mensen willen kijken.
HG: Je wordt bedankt Matthijs, ik zal je nog eens helpen!
MvN: Jij ook bedankt, en succes nog bij Omroep Max.
Tuut, tuut, tuut...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten