donderdag 4 juni 2009

Ik zie Clairy Polak al liggen


Wie het nieuws over de PVV een beetje volgt, ziet dat het er smeuiig aan toegaat bij de partijbijeenkomsten. Zo las ik bij Jan Blokker dat Wilders en zijn troepen het helemaal gehad hebben 'met een elite die de weg volledig kwijt is'. Aan het eind van de avond wilde een vragensteller weten wat hij aanmoest met een 'staatsomroep van alleen maar rode neuzen'. PVV-Kamerlid Martin Bosma zei hierop: ‘Ik zou die neuzen gaan afhakken. Oooh, ik zie Clairy Polak al liggen.’

Jan Blokker vraagt zich af: kan iemand dat zo maar zeggen? Ik vraag mij af: waarom per se Clairy? En hoe zou zij eruit zien zonder neus? Maar eerst even over die Martin Bosma. Hij zegt op de PVV-site: 'Leuke anekdotes zijn er volgens mij niet over mij te vertellen, als je iets hoort dan kloppen ze niet. Ik ben niet zo’n opvallend type, ik doe gewoon mijn werk zo goed mogelijk.'

Maar dat doet Pleury Polak toch ook, lieve Martin? In wezen lijken jullie als twee druppels water op elkaar. Ga maar na:
- Leuke anekdotes zijn er ook niet over Clairy te vertellen
- Als je iets hoort, dan klopt het niet (overdag is Clairy tv-journaliste met een radiohoofd, 's nachts transformoseert zij zich in een femme fatale die mannen het hoofd op hol brengt, etc. etc.)
- Zij is zeker geen opvallend type
- En, daar begonnen we al mee, Clairy doet haar werk zo goed mogelijk. Zo goed en zo kwaad als ze kan. Niet zo naar doen dus, over deze vakvrouw.

Het is al lang en breed onderzocht en bewezen dat de publieke omroep eerder naar rechts neigt dan naar links. Een achterhaalde discussie dus, waar die arme, in de linkse minderheid verkerende Clairy keer op keer de dupe van wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten