dinsdag 25 augustus 2009

Heb jij je huid al verteld dat de zomer voorbij is?

Ik wel! Mijn huid kwam er vanochtend eigenlijk per ongeluk al een beetje achter. Onderweg naar Amstelveen begon het zomaar een beetje te regenen en dat vond mijn huid natuurlijk niet leuk. Ik heb hem (mijn huid is net als ik een jongetje) toen maar snel verteld dat de zomer bijna voorbij is.

Waarom ik dit opschrijf? Omdat er iedere dag een commercial voorbijkomt waarin mij deze vraag wordt gesteld. Geen idee wat voor smeersel er aan te pas moet komen om mijn huid op de herfst voor te bereiden, maar wat een debiliserend taalgebruik. In een volgende zin roept een vrouw enthousiast dat je 'JA' moet zeggen tegen een stralende huid. Ik heb opgelet en inderdaad: op straat gebeurt het regelmatig dat ik vrouwen tegenkom die 'JA!' zeggen. Maar of dit direct verband houdt met een stralende huid? Ik durf het niet te vragen.

Maar het kan nog erger. Vanmorgen zat er een labradorpup naast een rol toiletpapier. Erboven stond de tekst: 'Wees lief voor je billen'. Ja, het stond er echt: 'Wees LIEF voor je billen'. Ik heb het idee dat het allemaal één grote grap is, waarvan ik de clou volledig heb gemist...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten