dinsdag 19 mei 2009

Nudevertising, mannelijke geisha's en psychedelische toestanden

Een van mijn favoriete sites van dit moment is Trendhunter. Het is een netwerk van trendwatchers of figuren die zichzelf zo noemen met dagelijks een overzicht van wat er speelt op het gebied van trends in marketing en advertising. Het grappige is: werkelijk overal waar maar een serie foto's of video's bij denkbaar is, wordt automatisch bestempeld als trend.

Een selectie. Om te beginnen maakt Trendhunter zich druk om Nudevertising. Volgens de auteur een van de populairste en effectiefste advertentiemethoden, die niet alleen in print en op tv te zien is, maar steeds vaker in het straatbeeld. In een - gecensureerd - YouTubevideootje zien we hoe ene Matt en Kim de drukke straten van New York opluisteren met een striptease. Wat opvalt is dat Kim met geblurde tieten een beetje lijkt op Pete Burns anno 2007. Het winkelend publiek lijkt zich niet echt te bekommeren om de twee bloteriken - pas wanneer Matt & Kim worden gearresteerd komen ze in actie. Met hun camera's. Overigens zijn Matt & Kim met kleren aan veel leuker:


Ook leuk is het overzicht van mannelijke geisha's in Japan. Vrouwen betalen 50.000 dollar per avond in ruil voor een luisterend oor - seks komt er in de meeste gevallen niet aan te pas. Niet zo gek als je de foto goed bekijkt, echt stoer zijn ze niet met hun make-up en pruikjes.

Trendhunter gaat helemáál los als het gaat om psychedelische toestanden. Maar liefst 87 verschillende categorieën staan gedefinieerd op één pagina, waaronder:
- Psychedelic Therapy
- Surreal investment ads
- Psychedelic Barbie
- Cutesy Pop Surrealism
- Psychedelic Exploding Heads
- Ethereal Graffiti
- Psychedelic Bodyslamming ads (zie video hieronder)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten