maandag 18 mei 2009

Mediacolumn: Shite, Shite, Shiiiiite!

Wat heeft het floppen van de Toppers op het Songfestival gekost? En had deze afgang ons land bespaard kunnen blijven? De juiste antwoorden op deze vragen luiden: veel te veel, en: ja. Kijk de statistieken er maar op na, want dit is alweer het vijfde achtereenvolgende jaar dat Nederland tijdens de halve finale van het Eurovisie Songfestival is uitgeschakeld. Waarom we er desondanks duizenden euro's in blijven pompen om kansloze acts te promoten is mij een raadsel.

De Toppers dus. Eén mediageile relnicht in een glitterpak, geflankeerd door twee kroegzangers die zich geen raad lijken te weten met het oubollige repertoire, plus een trits zangeressen met witte pruiken - iets wat anno 1995 nog voor hip door kon gaan maar nu compleet achterhaald was. De heren raasden als een tornado door Moskou en smeten bakken met geld over de balk. Zo las ik dat ze een paginagrote advertentie hadden geplaatst in een Russische krant. Waarom? Om televotend Europa over de streep te trekken? En waar waren die lichtgevende pakken die de heren in drievoud uit Amerika hadden laten invliegen? O ja, kapot.

Lees verder op MarketingTribune.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten