maandag 18 mei 2009

Lekker slim


RTL5 is zo'n zender waar ik langszap maar bijna nooit blijf hangen. Toch hebben ze dit jaar een paar leuke programma's. Eerder had ik het over Beauty & The Nerd (beertje Paddington doet nog steeds mee!) en gisteren heb ik erg gelachen om Lekker Slim. Drie mannenkoppels moeten raden of meisjes slim genoeg zijn om het antwoord op vragen als 'Waar ligt het Rode Plein?' te weten. Het overlegmoment van die meisjes levert heel grappige tv op. Enkele citaten:

• Ik ben Kelly en ik ben personal shopper van mezelf.
• IJsland ligt in het werelddeel Rusland.
• Een purser? Dat is een tasjesdief.
• De Martinitoren? Dat is toch van die glaasjes op elkaar en dan Martini er in?
• Antartica? Dan denk ik aan parelwitte stranden, hitte en lekker mijn slippertjes aan.
• Guillotine is een verslaving. Je hebt heroïne, cocaïne, cafeïne, nicotine... Allemaal verslavingen met -ine op het einde.
• Fellatio, misschien heb ik het wel een keer gegeten.
• Mandela is níet schuldig aan de December-moorden want hij heeft ook in andere maanden gemoord.
• Karin Bloemen is een vulva.
• Een indiaan komt niet uit India maar uit het bos.
• Prinsjesdag is het kiezen van prins carnaval.

Het is soms zó erg dat je denkt dat het gescript is. Volgens iemand die met John de Mol heeft gepraat is het allemaal echt. Maakt eigenlijk niet uit ook. Hopelijk gaan ze er nog maanden mee door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten