donderdag 9 juli 2009

Falende techniek


In Amstelveen staat een Windows-computer op mijn bureau met een besturingssysteem uit het jaar 2001. Het mailprogramma dat we gebruiken stamt uit 2003. Toen ik Firefox wilde installeren, moest ik dat aanvragen via de office manager, waarna ik een week later werd gebeld door een technische dienst die op afstand toegang kreeg tot mijn computer. Na een uur had ik dan eindelijk een fatsoenlijke browser. En dat is op mijn werk.

Thuis heb ik sinds een jaar een Mac. Stekker erin en klaar. Na een maand of negen vond ik mijn iPod in een la, nog niet eens uit de verpakking gehaald omdat mijn vorige computer niet beschikte over de juiste USB 2.0-poort. Nu gebruik ik 'm intensief, alweer omdat het zo heerlijk simpel werkt allemaal. En dat wil ik op mijn werk dus ook, maar daar zijn ze nogal anti-Apple geloof ik.

Heel fijn dus, dat Google met Chrome de strijd aangaat met Microsoft. Nu nog wat mensen wakkerschudden in Amstelveen en wég met die troep uit de vorige eeuw. Een dag zonder een vastlopende computer is een dag niet geleefd, zo luidt hier het motto. Met een beetje geluk kan dat in 2010 misschien zomaar veranderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten