donderdag 30 juli 2009

Exclusief shoppuuuuhhhh!


Ik heb een hekel aan winkelen. Er bestaat geen grotere straf dan de Kalverstraat of Leidsestraat op zaterdag- of zondagmiddag. Kleding koop ik bij voorkeur tijdens vakanties in steden buiten Nederland, alwaar het shoppen meteen onderdeel is van een toeristische ervaring (dat wil zeggen: op een terras zitten, winkel in, kleding kopen, winkel uit, op een terras zitten, enzovoort). Als ik per direct iets nodig heb, doe ik dat het liefst in een straat buiten het centrum of (als je een paar dagen speling hebt) online. Naast de geijkte adressen kom ik vaak op Yoox.com of Shanalogic.com, waar ze spullen verkopen die net even anders zijn.

Sinds kort kun je ook terecht op Brandfield.com. Eigenlijk schrijf ik het verkeerd, want 'je' moet zijn 'ik'. Brandfield is namelijk een 'gesloten shopping community' waar je alleen op uitnodiging mag komen winkelen. Aanvankelijk gingen mijn nekharen overeind staan bij zoveel onzinnige exclusiviteit, maar toen ik eenmaal een referentiecode had bemachtigd kon ik helemaal los gaan. Terwijl ik de code invulde, verheugde ik me op virtuele rekken vol afgeprijsde designerkleding, massa's tassen, honderden horloges, eigenlijk gewoon alles wat mijn hartje begeert.

Code geactiveerd, ingelogd, maar helaas: het verwachte vuurwerk bleef uit. Ja, ik kan een rolkoffer kopen voor 70 euro (incl. verzendkosten) in plaats van 90 euro. En wachten op de volgende uitverkoopaanbiedingen: een nachtje in het Dylan-hotel in Amsterdam en (let op) 'Kekke kasten en slimme tafels! Van bohemian tot stylish fris, van chique tot puur design, van robuust tot aaibaar.'

Ik hoef geen aaibare kekke kast. En ik hoef niet te slapen in een hotel op steenworp afstand van mijn eigen bed. Maar wie weet komt er binnenkort zóiets exclusiefs voorbij dat ik voor de bijl ga. Zo niet, dan verkoop ik mijn inloggegevens aan de hoogste bieder op eBay.

3 opmerkingen:

  1. Dank voor het delen van je online favo-shop adressen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan moet ik ook iets terug doen, vind ik. Mijn online favo is: http://www.hippest.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, Hippest.nl kende ik nog niet. Veel GSus = altijd goed...

    BeantwoordenVerwijderen