woensdag 22 april 2009

Waar zijn de vrouwen op tv?

In de Volkskrant vandaag een artikel over het gebrek aan vrouwelijke presentatoren op de Nederlandse tv. Bij de Publieke Omroep dan. Volgens de diversiteitsmanager van de NPS komt het door de machocultuur die heerst bij de netten. In zo'n mannenwereld schuiven ook vrouwen eerder een man naar voren, zo luidt de verklaring. Right.

Eerlijk gezegd kijk ik het journaal liever met Eva 'Boobies!' Jinek of Sacha de Boer dan met zo'n Gerard Arninkhof die lijdt aan tien spraakgebrekken tegelijk. Daarentegen zie ik veel liever Joost Karhof dan Pleurie Polak. Over haar kan ik uren tekeer gaan. Hoe gedegen haar journalistieke vragen ook zullen zijn, ik word standaard afgeleid door haar radiohoofd en haar presentatie-uniform: een mannenjasje met daaronder een (liefst roze) badpak. Let er maar eens op, vanavond.

Om terug te keren naar de vraag uit de kop: volgens mij zijn er zat vrouwen op tv. Nelleke van der Krogt handelt al honderd jaar in tweedehands antiek, Yvon Jaspers is alweer jaren hysterisch op zoek naar boerinnen, het gegeit van Anniko van Santen, het kordate gehink van Lucille Werner, Floortje 'ik hoef geen salaris' Dessing, Astrid Joosten... Eigenlijk zijn er te véél vrouwen op tv!

1 opmerking:

  1. Clairy draagt dus ook badpakken bij Buitenhof. Overigens zijn er legio verslaggeefsters die badpakken draag. Ik heb donderdag de hele dag tv gekeken en zag overal badpakken.

    BeantwoordenVerwijderen