zaterdag 25 april 2009

Seks in de Nieuwmarktbuurt

Vrijdag, 18.30 uur. Even een snelle hap op de Nieuwmarkt. Naast ons namen twee vrouwen plaats, die intiem doch luidkeels een gesprek aan het voeren waren over hun seksleven. Omdat we zelf ook net in een gesprek waren verwikkeld (een serieus gesprek ook nog), heb ik niet alles kunnen registreren, maar het kwam er op neer dat de ene vrouw al heel lang geen seks meer had gehad. Dat kwam omdat het uit was met haar ex, maar ze kon zich nog niet openstellen voor een nieuwe man.

Bij dat openstellen had ik eigenlijk moeten afhaken, maar dat lukte slechts half. De vrouw tegenover haar probeerde met tips en voorbeelden uit haar eigen seksleven tot een oplossing te komen. Welke dat waren, heb ik niet allemaal onthouden, maar wellicht kan mijn tafelgenote deze blog nog van aanvullend commentaar voorzien.

Ons serieuze gesprek stokte en nadat we om de rekening hadden gevraagd liepen we richting station. Op de Oudezijds tegenover Casa Rosso vroeg een man in een pandjesjas (en met een hoed, of heb ik dat er bij verzonnen?) of we bij hem binnen naar een live seksshow wilden komen kijken. Liever niet, zeiden we. 'We zijn broer en zus, dus dat is een beetje raar.' De man vond van niet.

2 opmerkingen:

  1. Het gesprek op de nieuwmarkt: Het ging om het principe dat je seks als maatstaf voor je relatie kunt zien. Als het goed gaat, heb je veel seks en als het minder gaat niet. Het meisje had eigenlijk nooit goede seks gehad met haar ex, waarop het andere meisje met een goede relatie vertelde hoe goed het met haar seksleven ging. Bah.

    En inderdaad; wie vindt het wel normaal om als broer en zus naar een peepshow te kijken? Leuk voor een familiedag binnenkort?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, was dat het... Ik praat en denk teveel, moet beter leren luisteren. En ja: count me in voor een familiedagje casa rosso. Is er een minimum leeftijd?

    BeantwoordenVerwijderen