dinsdag 13 juli 2010

Ondertussen, in Volendam...

Gerda: "Die gastendoekjes, tafellopers, kandelaars, fonduesets, losse kapstokken, plus dekenkisten, het citruspers, de blender, etagières, plus dekbedden-die-willem-alexander-en-maxima-ook-hebben, plus kussenslopen, sprei, servetten, zilveren bestek, de kaasplateaus, ik heb het allemaal terug hoor! Alles wat duur is, is terug!"
Liza: "Wat zeg je me nou?"
Gerda: "Jaaa, zekers. Het is me gelukt. Ik heb alles terug. Behalve de keukenrollen, de kerstboomballen, plus de lakens. Maar die hoef ik ook niet terug nu ze ineens zwanger is van Wesley."
Liza: "Wat? Is Yolanthe zwanger?"
Gerda: "O neuj. Dat was jij. Van onze Jan."
Liza: "Wel opletten hè. Maar Jan en ik hebben allang weer een uitzet bij elkaar geshopt hoor. En we vonden Yolanthe's stijl toch iets te Bijenkorf. Wij zijn meer van de Blokker."
Gerda: "Nou, bedankt. Ik heb er anders heul wat moeite voor gedaan. Zo moest ik via mijn connecties bij het Tros Muziekfeest via via uitvogelen wanneer Yolanthe met de spelersvrouwen naar Zuid-Afrika heenging. En dat heeft me weken gekost, ik heb geen wedstrijd helemaal kunnen gezien door mijn zoekacties."
Liza: "Nou, ik weet niet wat ik moet met een etagière of wat gastendoekjes zijn. Maar van losse kapstokken kun je er nooit genoeg in huis hebben."
Gerda: "Zo is het maar net. Ik ga vrijdag nog achter de keukenrollen aan, als ze voor de bruiloft naar Italië vertrekt. Zal ze wel in de nachtkastjes verstopt hebben."
Liza: "Bah. Daar gebruik je toch de servetten voor?"
Gerda: "Of in Yolanthe's geval de gastendoekjes. Voor als Wesley er niet is."
Liza: "Denk je?"
Gerda: "Ik heb dat wicht nooit vertrouwd. Toen ze bij Jan kwam wonen lag ze regelmatig met haar benen wijd op de dijk. En hoe denk je dat ze bij de Tros aan de slag kon?"
Liza: "Dat zijn insuni, insemi, eh, insinuaties, mamma!"
Gerda: "Yolanthe zei nooit mamma tegen mij."
Liza: "Ik al na een week want zo doen we dat in Volendam. Maar hoe weet je dat?"
Gerda: "Heb ik allemaal gezien op Shownieuws. En wat ze daar vertellen is altijd waar. Kijk maar naar mijn gastendoekjes-item."
Liza: "Misschien moet ik die doekjes toch maar nemen."
Gerda: "Als je het maar uit je hoofd laat, Liza. Jij hebt die gastendoekjes hélemaal niet nodig!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten