zondag 13 september 2009

iTunes, de stats


In totaal 21050 nummers, gezamenlijk 125,85 GB, met een speeltijd van 65,4 dagen.

Aantal tracks vandaag gedownload: 166. De eerste: Million Dollar Bill van Whitney Houston, de laatste: een acid house-ding van Jago, I'm Going to Go.
Meest gedraaid: Zero van YeahYeahYeahs.
Eerste track nog nooit afgespeeld op de mac: A-ha met Take on Me.

Shuffle aan. Nu spelend: Ohio Players met Funky Worm. "He is the funkiest worm in the world."
Nu spelend: Have You Never Been Mellow - Olivia Newton John
En nu: Ray LaMontagne - Till the Sun Turns Black
Nu: Truth is Dark Like Outer Space - Evangelista
Nu: France Gall - Quand on est Ensemble
Nu: Missy Elliot - Beat Biters
Nu: Orbital - Funny Break
Nu: Kreng - l'Autopsie Pénoménale De Dieu, Side B
Tracks nog nooit afgespeeld: 13402.

202 tracks van tien minuten of langer - mixtapes niet meegerekend.
139 tracks korter dan een minuut.

Langste Prince-track: I Would Die 4 U, een extended versie van 26 minuut 20.

66 playlists, waarvan 5 jarentachtig: 80s 12", 80s freestyle, 80s pop, 80s favoriet, New wave.

De grootste: allesbehalve crap, met 15979 tracks. Maar het totaal is 21050 nummers. En ik heb geen 5000 crap tracks. in Crap Internationaal staan 311 nummers, in crap NL 456 nummers. Hiervan 76 Andre van Duin tracks, 76 BZN tracks, 56x kinderen voor kinderen en 46x ZZN.

Het aantal Madonna-nummers: 1172. American Life heb ik in 34 varianten. Het aantal live tracks bedraagt 300, waar ik nooit naar luister want ze zingt vaak vals.
Leukste playlist: VS 2009, 188 tracks die we onderweg van Tampa naar New Orleans hebben beluisterd.

Allerleukste playlist: acoustic & electric. 546 nummers die als enige gemeenschappelijk hebben dat ze als achtergrondmuziek beluisterd kunnen worden. Ballads zijn het, van Tim Hardins How Can We Hang On To a Dream tot het computergepiel van Plaid.

En zo kan ik jullie nog uuuuuren vervelen met stats uit mijn iTunes-archief. Liever zet ik een muziekje op. Luister maar eens naar deze mixtapes, die allerlei lekkers uit de jaren tachtig samensmelten tot een groot Balearisch hoogtepunt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten