donderdag 27 mei 2010

Gisteravond, 20.00 uur. Ergens in een hotel in Oslo

Tring Tring!
M: Ja, hallo?
S: Shalalie shalala! Hahahi hahaha!
M: Wie is dat?!?!
S: Sieneke natuurlijk! Wie anders?
M: Ik dacht even dat het Frans Bauer was. Die loopt me nu al weken uit te lachen om dat Shalalie van jou.
S: Ja daar wil ik dus over hebben.
M: Kindje, je mag niet praten, je hebt een keelontsteking en bovendien heb ik geen tijd. Ik sta net je broekrok te strijken die je morgen aanmoet.
S: Maar juf Marianne? Wanneer gaan we dan weer met het vliegtuig? Ik vond dat zó keigaaf! En vannacht was ik heel alleen. Mijn bed is zo groot als onze woonwagen. Mag ik bij jou in bed slapen vannacht?
M: Nee, Sieneke, je past er gewoonweg niet naast. Met dat Tros-budget lig ik in een bezemkast in het soutterain. Maar je hoort mij niet klagen hoor! We gaan er morgen een mooie dag van maken!
S: En daar wil ik het even over hebben. Over het Piratenfestijn.

M: Song-Fés-Ti-Val. Hoe vaak moet ik het nog zeggen: morgen is het Song-Fés-Ti-Val. Het Eurovisie Song-Fés-Ti-Val!!!
S: Jaaahaaa hihihi. Dat weet ik toch, juf Marianne. Maar ik wil dus eigenlijk morgen Empire State Of Mind zingen van Alicia Keys. Want het komt toch op tv?
M: Ja, in heel Europa. En nee, we gaan gewoon Shalalie doen. Dat hadden we toch afgesproken? We hadden heel duidelijk afgesproken dat we een STOM liedje gingen doen zodat we in ieder geval heel hard zijn afgegaan met Nederland als we niet door de halve finale komen. En dan geven we jóu morgen de schuld. Dat heeft Vader Abraham heel goed voor de Tros uitgedacht.
S: Maar dan word ik de rest van mijn leven geassocieerd met een heel onbenullig deuntje en dat is slecht voor mijn reputatie!
M: Heb je weer met de pers gepraat? Met de man met de oortjes, kom hoe heet ie, Cornald? Die probeert je hier nu al dagen op het verkeerde been te zetten.
S: Maar hij is de enige die me de waarheid vertelt. Zegt ie. O wacht, ik krijg een SMS.
M: Niet oppakken, dat SMS-je en NOOIT meer zomaar met de pers praten. Van wie is het SMS-je eigenlijk?
S: Getsie! Frans Duijts! En hij zegt iets heel vies: toi toi toi!
M: Ach kindje, dat betekent gewoon succes.
S: En die meneer van de Playboy belt ook de hele tijd. Of ik in klederdracht voor een molen wil met een tulp in mijn mond. Maar wel zonder bovenstukje.
M: Jou vraagt ie tenminste. Mij komt hooguit Frans Bauer een poets bakken. En nu hup, slapen jij. Er is morgen werk aan de winkel!
S: Houdoe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten