maandag 10 mei 2010

Britain's Got Talent

Dit weekend was ik in Ierland. We keken naar Britain's Got Talent, samen met twee Engels sprekende meisjes van acht (1) en tien (2) en hun tweetalige logeetje (3) dat ook rond die leeftijd was. Het ging ongeveer als volgt.

Act 1. Een groep zingt acapella en doet er breakdansjes bij. Het eindigt met een solo van de oudste, een donkere jongen die duidelijk niet kan zingen.
(1) Nice yellow ties!
(2) Nice yellow shoes!
(3) Nee, veel te geel allemaal. Lelijk.
(2) That last guy can't sing, though.
(1) Don't vote them off! Nooooooo!!!!
(3) Ik denk I like them...
(1) Me toooooo!!!
(2) Ok. Ok...

Act 2. Een echtpaar, beiden 46 jaar oud. De vrouw hooggeblondeerd in minirok met uitpuilende vetrollen erboven. De man met mat, trainingspak en een zonnebril die fel begint te knipperen zodra hij z'n mond opentrekt. Zij zingt, hij rapt.
(1) They're old!
(2) I really like them. She sings very nice.
(3) Niet waar ze zingt vals!
(1) Get rid off that awful woman! Off! Off! Off!
(2) I like the guy, though. I love rap music.
(3) Me too!
(Ik) Maar dat is toch geen rap? He's just trying to rhyme stupid words.
(1) That IS rap.
(2) Yeah! Let them go through!
(1) I like the glasses. He can stay but the woman has to go.


Act 3. Een vrouw van 81 zingt een Engelstalige versie van Non, Je Ne Regrette Rien. Ze wordt het podium opgeholpen door het presentatieduo Ant & Dec.
(2) Nooo! She's almost falling down!
(1) She's very very old!
(3) I hope she doesn't die on stage...
(Ik) She could be the mother of Susan Boyle.
(1, 2, 3) NOOOOOOOOOOOO!!!! Susan Boyle is OOOOOLLLDDD!
(2) But her singing is very nice, for a granny.
(1) For a granny it is.
(3) I think she's cute and I hope she doesn't break anything.



Act 4. Een meisje met een soort collie. De hond legt een parcours af waarbij hij op twee poten staat en andere kunstjes doet.
(3) That's not talent! Any dog can do that!
(1) Yeah! Boring!
(2) Boring!
(Ik) Niet waar, ik ken geen enkele hond die spontaan een koprol doet of op z'n achterpoten door de kamer wandelt.
(1) Baily! Come here!
Hond Baily komt binnen. Ik roep: 'Up! Up! Up!' Geen reactie.
(2) Let me try! Mij lukt het wel!
Hond Baily ruikt aan haar hand en springt acuut in de verticale stand.
(2) See? I told you!
(1) Duuuhhhh!
(3) See? Any dog can do that.
(2) No talent. NEXT!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten