maandag 28 juni 2010

Creatief met voedsel - deel 2

Naar aanleiding van mijn vorige blog over het experimenteren met voedsel heb ik enkele reacties gekregen van verontruste vrienden en bekenden. Of ik misschien toevallig ook iets smerigs door hun eten had gemengd toen ze bij me te gast waren.

Ik kan iedereen gerust stellen: voor een serieus lekkere maaltijd draai ik mijn hand niet om. Desnoods kook ik met een recept. Zo heb ik een overheerlijke wodka-tapenade in huis. Een supersmakelijke Thaise curry met paksoi en gember. Een jambalaya om je vingers bij op te eten (nu is jambalaya een van de gemakkelijkste gerechten ter wereld: je flikkert alles wat nog net niet verlept is of over de datum bij elkaar in een pan, doet daar bleekselderij, chorizo en saffraanrijst bij en klaar ben je), gehaktballen uit alle windstreken, een venkelstoofschotel, een authentieke spaghetti Bolognese waar geen pakje of zakje aan te pas komt (ik haat potten, pakjes en zakjes - het enige Knorr Wereldgerecht dat hier bereid wordt is de paƫlla. Hier dus ook geen chicken tonight of andere voorgekookte, smakeloze slappe troep. En sowieso niks met opgewarmde stukken ananas, yuck), en tot slot wil ik nog een eervolle vermelding voor de noodles met geroosterde paprika in pure sojasaus met verse knoflook en kruiden (vergeet wederom die prefab wokrommel, zelf mengen is veel lekkerder!).

Alleen toetjes, daar begin ik niet aan. Favoriet hier in huis is namelijk de oude vertrouwde Saroma-pudding. Daar kan natuurlijk geen mens tegenop...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten