vrijdag 13 november 2009

Bizar telefoonverkeer

Gistermiddag. Ik probeer een afspraak te maken met Acta, een tandheelkundig instituut. Ik bel dus met het algemene nummer. Het gesprek ging ongeveer als volgt.

Ik: 'Goedemiddag, met mij, kunt u mij doorverbinden met die en die van de afdeling zus en zo?'
Zij: 'Nee.'
Ik: 'Waarom niet?'
Zij: 'Ik weet niet of zij bereikbaar is.'
Ik: 'Kunt u dat voor mij navragen?'
Zij: 'Nee.'
Ik: 'Hoezo niet?'
Zij: 'De secretaresse van die afdeling is in gesprek.'
Ik: 'Weet u wat, zet u mij daar achter, dan wacht ik tot zij klaar is.'
Zij: 'Dat kan niet.'
Ik: 'Technisch niet?'
Zij: 'Dat doen we gewoon niet. Het kan niet.'
Ik: 'Ik hoef alleen maar een afspraak te maken.'
Zij: 'Dat kan niet want de secretaresse is in gesprek.'
Ik: 'Nog steeds?'
Zij: 'Ja.'
Ik: 'Hoe weet u dat?'
Zij: 'Dat is gewoon zo.'
Ik: 'Heeft u misschien een direct nummer van die afdeling?'
Zij: 'Nee.'
Ik: 'Vast wel.'
Zij: 'Maar dat ga ik u niet geven.'
Ik: 'Kunt u vragen of zij mij wil terugbellen?'
Zij: 'Wat is uw patiƫntnummer?'
Ik: 'Dat heb ik niet.'
Zij: 'Dan wordt u vandaag niet meer teruggebeld.'
Ik: 'Hoe weet u dat?'
Zij: 'Dat doen ze nooit.'
Ik: 'Het is nog maar half vier en jullie zijn tot vijf uur geopend.'
Zij: 'Ja?'
Ik: 'Zal ik toch maar mijn nummer doorgeven?'
Zij: 'Ik zie uw nummer in beeld. 020...
Ik: 'Ik geef liever mijn 06, want ik wil dit telefoontje liever niet mislopen.'
Zij: 'Dat begrijp ik.'
Ik: 'Heeft u het nummer genoteerd?'
Zij: 'Eh, ja.'
Ik: 'Wanneer vermoedt u dat ik word teruggebeld?'
Zij: 'Daar kan ik helaas niets over zeggen.'
Ik: 'Hoe komt het dat uw instituut en met name die afdeling zo vreselijk onbereikbaar is?'
Zij: 'Dat kunt u het beste aan die afdeling zelf vragen.'
Ik: 'Met alle plezier, maar dat lukt dus niet als u niet meewerkt.'
Zij: '...'
Ik: 'Vindt u het niet heel grappig, dit?'
Zij: 'Nee.'
Ik: 'In ieder geval vriendelijk bedankt voor uw medewerking.'
Zij: 'Graag gedaan.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten