woensdag 1 september 2010

Koffietijd op RTL4



Cunty: Goedemorgen dames en heren. Of vooral dames eigenlijk, denk ik. Wat fijn dat jullie naar ons kijken en niet naar Koffieprogramma.
Loretta: Koffieprogramma? Koffieprogramma? Wat is dat nou weer. Koffieprogramma. Dat is toch geen naam voor een... koffieprogramma!
Cunty: Nee inderdaad. Koffietijd bekt veel lekkerder dan dat programma van Omroep Max. Bovendien hebben wij nog altijd onze legacy, Loretta. Alleen zullen de sterren van Hans van Willigenburg en Mireille Bek-Ooi snel verbleken naarmate wij populairder worden.
Loretta: Daar zeg je zowat, Cunty. Ik vraag me af of mij dat ooit gaat lukken, weer populair worden.
Cunty: Hoezo?
Loretta: Ik vind mezelf zo'n ongelooflijke muts geworden. Vroeger, toen ik het RTL Nieuws nog presenteerde. Toen was ik goed. Ik zie me nog zitten, naast Jeroen Pauw. Anchorwoman was ik. ENG-KOR-WOE-MUN! Jahaa, daar zat echt iemand als ik er zat.
Cunty: Maar Loretta, jij komt nog steeds lekker bij de mensen binnen hoor. Met je diertjes en zo.
Loretta: Jeroentje! Zo heette mijn tamme rat die ik altijd meenam naar Alle Dieren Tellen Mee. Achguttoch, hoe is dat beestje ook alweer aan z'n einde gekomen...
Cunty: Wat? Is Jeroentje dood? Hij zat altijd zo koket op je schoudervulling. En nu ik het erover heb, moeten we niet eens met het programma beginnen? Het gaat vandaag over damesmode.
Loretta: Ach, Cunt, dat interesseert die paar kijkers toch helemaal niet? Kunnen we niet gewoon een boodschappenspelmarathon doen? Of een paar zwerfhonden aan een nieuw baasje helpen? Dat vind ik nou gezellig!
Cunty: Ja hoor eens, de producent heeft het nog zo gezegd: geen gekeutel. Het moet vlot en pittig. Snel en strak. Jong en wild.
Loretta: En dan vragen ze zo'n duffe doos als ik om het te presenteren! Is het niet hysterisch? Ik ga even gillen in de tuin, denk ik. Even naar de beestjes.
Cunty: Ze hadden jou beter bij Koffieprogramma neer kunnen zetten.
Loretta: Ja, maar Max heb ik al gehad. Zeg, Cunty, even iets anders: is het jou eigenlijk opgevallen dat wij tweetjes echt totáál geen chemistry hebben met elkaar?
Cunty: Nu je het zegt: is dat niet heerlijk? Kom we gaan een cake bakken.
Loretta: Maar eerst even naar de reclame. De boodschappen bedoel ik. Koffie! Koffie! Tijd! He wat gezellig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten