dinsdag 21 september 2010

Twitterhysterie

Wat een heerlijk medium is dat toch, Twitter. Zo kom je nog eens in contact met deze of gene. Met de manager van Madonna bijvoorbeeld, die zich radeloos afvraagt waar al die demo's vandaan komen, ineens. Toch fijn dat je haar via zo'n man een bedankje kan sturen. Overigens denk ik dat Madge er zelf achter zit: gewoon een nieuwe manier van testen wat aanslaat bij de fans. Dichterbij huis klets ik af en toe tegen Sylvia Witteman. Soms schrijft ze zelfs iets terug. Hieronder een van onze conversaties.

Sylvia: Eergistermiddag is er een pleeborstel van twee euro uit mijn
fietstas gestolen terwijl ik een meisje overeind hielp dat was
aangereden.


Jaap: Op zich vind ik het wel hygiënisch van je dat je overal je eigen
wc-borstel mee naar toe neemt.


Sylvia: Nee, die WC-borstel had ik net gekocht, bij de Blokker in de
Kinkerstraat.


Jaap: Gelukkig maar voor de dief. Anders zat die nu met een kolonie
wildvreemde bacteriën opgescheept #grootvoorstellingsvermogen


Sylvia: Ik denk eigenlijk dat de dief niet wist wat er in het tasje
zat. Maar ja, wat verwacht je als je een blokkertasje jat?


Dan zijn er de trending topics, waarin de meest voorkomende berichten worden opgenomen. Hier zit meestal hard nieuws tussen, veel voetbal ook, en veel tv. Af en toe bedenkt iemand iets grappigs of smerigs en lokt anderen uit te reageren met dezelfde hashtag. Als maar genoeg mensen een bijdrage leveren, groeit iets eenvoudigs als 'When I was young...' uit tot een dagenlang durend trending topic. Mijn bijdrage aan het bovenstaande voorbeeld luidde overigens 'When I was young... there were no stupid hashtags', maar dat terzijde.

Een veel leuker - en grover, gewaagder, politiek incorrecter - topic was AbortionClinicPlaylistSongs. Toen ik dit weekend in München het Oktoberfest aan het vieren was, bleek dit ook in real life uren vermaak op te leveren. Al snel zat de halve tafel onder het genot van enorme pullen bier suggesties te doen. Zelfs hulplijnen via sms werden ingeschakeld. Enkele voorbeelden van songs die het prima zouden doen als achtergrond in zo'n kliniek:

Ace of Base - All that she wants (is another baby)
U2 - I still haven't found what I'm looking for
Patrick Hernandez - Born to be alive
Snoop Dogg - Drop it like it's hot
Michael Jackson - Beat it
Dannii Minogue - Put a needle on it
Nick Cave - Red right hand
Madonna - What it feels like for a girl / Who's that girl / Bad girl / Papa don't preach
Kylie - Can't get you out of my twat
T'Pau - Don't push too hard with my vagina in your hand

Enzovoort, enzovoort. En aangezien we in de Stimmung waren hier de hosversie van U2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten