donderdag 2 december 2010

Puddingfetisj

Ik woon samen met een puddingfetisjist. Dat is minder smerig dan het klinkt, het gaat hier namelijk om een notoire Saroma-toetjesfan. Al jaren gaat er bijna geen week voorbij of het tv-geluid wordt overstemd door razende keukenapparatuur. Eerst was dat een standaard mixer, daarna een blender (die hooguit één keer per jaar gebruikt werd voor andere zaken dan het mixen van Saroma-toetjes) en tegenwoordig een hi-tech keukenmachine.

En o, o, o, wat is het smullen geblazen, als de Saroma-toetjes een uur later opgestijfd uit de koelkast komen. Het liefst gaat er nog een Tova-topping overheen, ook al zo'n uitvinding uit de oude doos.

Ik ken Saroma nog van vroeger. Gemixt met yoghurt was het nog wel te hachelen, maar gewoon met melk vond ik het nogal een laffe, muffe, synthetische derrie. Alleen als je de pudding heel lang liet staan en er gaten in de bovenlaag verschenen die daardoor hard en ietwat knapperig werd, vond ik Saroma-toetjes doable.

Eenmaal op eigen benen bande ik Saroma uit mijn leven. Maar met het samenwonen kwam de Dr. Oetker-pudding keihard terug: eerst schoorvoetend, al snel zonder enige schroom of schaamte. Af en toe dwing ik mezelf een hapje te nemen uit zo'n vaal pastelkleurige, sponsige substantie, al is dat vooral om mezelf eraan te herinneren hoe smerig Saroma-toetjes ook alweer waren.

Sinds kort hebben we een probleem. De Saroma-toetjes zijn spoorloos verdwenen uit de winkelschappen. Het is een mysterie, want mijn puddingfetisjist is vast niet de enige die verslingerd is aan het geurige poeder. In alles probeer ik hem te helpen met het scoren van zijn dope. Inmiddels ben ik iets op het spoor gekomen.

Saroma bestaat namelijk niet meer! Gelukkig voor de instant-toetjeslovers heeft Dr. Oetker het product niet uit zijn assortiment geschrapt, maar een andere naam gegeven. Een heel creatieve naam bovendien, die doet denken aan die nepslagroom uit vervlogen tijden: Kloppudding. Kloppudding is er in de bekende smaken aarbei, banaan, chocolade, framboos, caramel en vanille. Nu maar hopen en bidden dat Albert Heijn deze vernieuwde zooi in het assortiment opneemt. Vooralsnog moeten we het doen met AH.nl, die slechts de vanillevariant verkoopt.

Ik zal binnenkort zo'n paars krat vol kloppudding met vanillesmaak bestellen. Probleem voor 1/6 deel opgelost.

3 opmerkingen:

  1. ik wil ook de andere VIJF SMAKEN! because i'm orth it.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Edwin, Bij de c1000 hebben ze deze allemaal.. ik keek er naar en moest aan dit stukkie denken... en wat ik nou net in dat gangpad deed? Ik woon met iemand die dol is op aardbeien jelly pudding... dat staat er naast...en tegenwoordig ook van oetker.
    Dolores

    BeantwoordenVerwijderen