dinsdag 21 december 2010

Ik ben een gezegend mens


"Nu kan Gordon wel zeggen dat hij is aangeraakt door God, maar het echte kerstengeltje, dat ben ik. O, o, o, ik ben nog nooit zo gelukkig geweest. Het gaat ook zo goed met mij. Mijn ex-man Hans en ik houden nog altijd zielsveel van elkaar, al vond hij mijn aanwezigheid zo verstikkend dat hij voor een jongere, blondere vriendin koos. Begrijp ik wel hoor. Hans mocht mij overigens nooit zijn 'vrouw' noemen, maar zijn Moemi. Net zoals mijn kleinkinderen mij geen oma mogen noemen, maar Fuffy.

Ik ben een gezegend mens. Met mijn adoptiekindertjes heb ik een heel sterke band, met de mooie althans. De lelijke heb ik lang geleden weggedaan natuurlijk. De mooie adoptiekindertjes hebben inmiddels zelf baby's, en als Fuffy zing ik ze elke avond in slaap. Ze kunnen niet wachten tot Fuffy belt. Zo gauw ze horen dat Fuffy aan de telefoon is, zetten ze het op een krijsen, net zolang ik ze in slaap heb gesust met mijn zachte, licht-hese stem. Mijn schoonzoon zei eens in een olijke bui dat ik ze in een coma joeg met mijn schorre gekraai, maar gelukkig weet ik dat hij een grapje maakt.

Zelf maak ik ook graag grapjes. Zo liet ik gisteren in de Telegraaf weten dat ik bijna naar een derdewereldland was vertrokken om daar zielige kindjes te helpen. Daar meen ik natuurlijk geen woord van. Ik heb niet voor niets mijn dubbele pied-à-terre aan de P.C. Hooftstraat voor een vermogen (van Hans) laten verbouwen. Ik heb een heus altaar laten bouwen met ladingen snoep, waar mijn kleinkinderen af en toe naar mogen kijken. Als die zielige derdewereldkindertjes mijn hulp willen, komen ze maar naar Amsterdam. Mogen ze ook naar mijn snoepaltaar komen kijken.

Zoals ik al zei: ik ben een gezegend mens. Maar ik ben vooral ook jazz-zangeres. De nieuwe Billie Holiday. Nadat Hans uit mijn liefdesleven verdween, realiseerde ik me dat ik het al die jaren zó ontzettend heb gemist: zingen. Of in mijn geval: zachtjes tegen een microfoon aan hijgen en kirrende geluidjes maken.

Vanmiddag zal ik in de Bijenkorf mijn nieuwe cd signeren. Ik kan er ook met een paperclip een kras op maken, als u dat liever heeft."

Liefs,
Bonnie Creukhoven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten