maandag 15 februari 2010

Zoeken naar het kruisje

Allereerst: uiteraard besef ik dat het belangrijk is dat er geld verdiend moet worden met internet om online de boel draaiende te houden. Door de jaren heen zijn de advertentiemogelijkheden geƫxplodeerd. Op talloze manieren krijgen adverteerders de ruimte op sites. Kijk voor de grap eens naar de tarieven en formaten die Nu.nl aanbiedt. Van een simpele banner tot een homepage takeover of een pushdown expandable die als het ware openfloept op het moment dat je met je muis de betreffende advertentie beroert: het kan allemaal.

Met al die mogelijkheden is het gek dat er nog steeds popups bestaan. Niet de ouderwetse die je vooral tegenkomt op downloadsites en die je met een simpele popup-killer te lijf kunt, maar de subtiele, die opdringerig en hinderlijk in beeld blijven hangen. Het voor wegklikken bedoelde kruisje is in geen velden of wegen te bekennen. En dat is precies wat me er aan stoort.

Lees verder op MarketingTribune.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten