donderdag 31 mei 2012

De kip, de vajayjay en het ei

Laatst kwam ik op Griekenland een kip tegen. Daar moest ik vanmorgen weer aan denken toen mijn collega het had over zijn kippen, die regelmatig van de leg zijn. Toen ik in Griekenland was, bedacht namelijk ik een geavanceerder systeem waar kippen slimmer bij af zijn tijdens het broeden. Heel simpel: waarom stopt de kip het ei niet terug in z'n eierhol - of hoe heet dat bij die beesten - en broedt zij het inwendig uit?

De kip hoeft hierdoor geen nest te bouwen, gaat gewoon lekker de hele dag haar gang en na een week of wat, zeg op het moment dat het ei op barsten staat, poept ze het weer uit. Ik legde dit idee voor aan mijn collega's, maar het landde nog niet direct. Collega 1 zei: 'Dat terugproppen vind ik zielig voor de vajayjay van de kip.' Collega 2: 'Wat als het ei breekt in de kip? Dat kan pijnlijke situaties opleveren als ze aambeien heeft.'

Nu weet ik niet hoeveel kippen er met aambeien rondlopen, niet zoveel lijkt me. Dus de schade zal in de praktijk waarschijnlijk meevallen. Nu de kip er nog van overtuigen dat ze haar leven veel efficiƫnter kan inrichten.

1 opmerking:

  1. Wat is me dat,je kan de natuur toch niet veranderen!De kippen hebben dat lichamelijk en geestelijk nodig om voorzichzelf te zorgen(dat is haar normale gangetje)!Denk je nu echt dat je dacht dat de kip op jou oplossing zat te wachten,haar gangetje is gewoon wat ze nu doet en niets anders!!!!soms moet je de natuur aanvaarden gelijk het is,verander mss iets aan de mentaliteit van sommige mensen!

    BeantwoordenVerwijderen